Veröffentlichungen im Rahmen von PRORETA 3

Schreier, Matthias ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2016):
An Integrated Approach to Maneuver-Based Trajectory Prediction and Criticality Assessment in Arbitrary Road Environments.
In: IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 17 (10), S. 2751-2766. [Artikel]

Schreier, Matthias ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2016):
Compact Representation of Dynamic Driving Environments for ADAS by Parametric Free Space and Dynamic Object Maps.
In: IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 17 (2), S. 367-384. IEEE, ISSN 1524-9050,
[Artikel]

Pfromm, Matthias (2016):
Menschbezogener Umgang mit Systemstörungen bei teilautomatisierter manöverbasierter Fahrzeugführung.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Dissertation]

Schreier, Matthias (2016):
Bayesian Environment Representation, Prediction, and Criticality Assessment for Driver Assistance Systems.
Darmstadt, [Buch]

Winner, Hermann ; Lotz, Felix ; Bauer, Eric ; Konigorski, Ulrich ; Schreier, Matthias ; Adamy, Jürgen ; Pfromm, Matthias ; Bruder, Ralph ; Lüke, Stefan ; Cieler, Stephan (2016):
PRORETA 3: Comprehensive Driver Assistance by Safety Corridor and Cooperative Automation.
In: Handbook of Driver Assistance Systems, S. 1449-1469, Switzerland, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-12351-6,
[Buchkapitel]

Pfromm, Matthias ; Khan, Raffey ; Oppelt, Sebastian ; Abendroth, Bettina ; Bruder, Ralph (2015):
Investigation of Take-Over Performance of Driving Tasks by the Driver due to System Failure of Semi-Automated and Assisted Driving.
Proceedings 19th Triennial Congress of the IEA, Melbourne (Australien), 09.-14.08.2015, [Konferenzveröffentlichung]

Winner, Hermann ; Lotz, Felix ; Bauer, Eric ; Konigorski, Ulrich ; Schreier, Matthias ; Adamy, Jürgen ; Pfromm, Matthias ; Bruder, Ralph ; Lüke, Stefan ; Cieler, Stephan (2015):
PRORETA 3 – An Integrated ADAS Concept – Comprehensive Driver Assistance by Safety Corridor and Cooperative Automation.
1. Internationale ATZ-Fachtagung Fahrerassistenzsysteme, Frankfurt a. M., Germany, April 2015, [Konferenzveröffentlichung]

Schreier, Matthias ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2014):
Bayesian, Maneuver-Based, Long-Term Trajectory Prediction and Criticality Assessment for Driver Assistance Systems.
In: 17th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), S. 334-341,
17th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Qingdao, China, [Konferenzveröffentlichung]

Schreier, Matthias ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2014):
Grid Mapping in Dynamic Road Environments: Classification of Dynamic Cell Hypothesis via Tracking.
In: Proceedings of the IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), S. 3995-4002,
IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), Hong Kong, China, May 31 – June 7, [Konferenzveröffentlichung]

Pfromm, Matthias ; Bruder, Ralph (2014):
Untersuchung der Manövereingabe durch das Lenkrad bei automatisierter Fahrzeug-Querführung.
60. Frühjahrskongress 2014 der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft e.V., München, 12. - 14. 03. 2014, [Konferenzveröffentlichung]

Schreier, Matthias ; Bauer, Eric ; Adamy, Jürgen ; Konigorski, Ulrich (2014):
Das Fahrerassistenzsystem PRORETA 3: Umgebungsrepräsentation und Trajektorienplanung.
S. 31-32, 48. Regelungstechnisches Kolloquium , Boppard, Germany, 19.-21. February 2014, [Konferenzveröffentlichung]

Hohm, A. ; Lotz, F. ; Fochler, O. ; Lueke, S ; Winner, H. (2014):
„Automated Driving in Real Traffic: from Current Technical Approaches towards Architectural Perspectives“.
SAE Technical Paper 2014-01-0159, [Konferenzveröffentlichung]

Lotz, F. ; Winner, H. (2014):
Maneuver Delegation and Planning for Automated Vehicles at Multi-Lane Road Intersections.
[Konferenzveröffentlichung]

Pfromm, Matthias ; Cieler, Stephan ; Bruder, Ralph (2013):
Driver Assistance via Optical Information with Spatial Reference.
In: Proceedings of the 16th International IEEE Annual Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2013), S. 2006-2011,
Den Haag, Niederlande, Proceedings of the 16th International IEEE Annual Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2013), Den Haag, Niederlande, 6.10.2013 - 9.10.2013, [Konferenzveröffentlichung]

Schreier, Matthias ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2013):
From Grid Maps to Parametric Free Space Maps - A Highly Compact, Generic Environment Representation for ADAS.
In: Proceedings of the IEEE Intelligent Vehicles Symposium, S. 938-944,
IEEE Intelligent Vehicles Symposium, Gold Coast, Australia, 23.-26. June 2013, [Konferenzveröffentlichung]

Bauer, Eric ; Konigorski, Ulrich (2013):
Ein modellprädiktiver Querplanungsansatz zur Kollisionsvermeidung.
In: 6. Fachtagung AUTOREG 2013. Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren,
Baden-Baden, [Konferenzveröffentlichung]

Lotz, F. (2013):
System Architectures for Automated Vehicle Guidance Concepts.
In: : Maurer, M.; Winner, H.: Automotive Systems Engineering,, Springer-Verlag, [Buchkapitel]

Bauer, Eric ; Lotz, Felix ; Pfromm, Matthias ; Schreier, Matthias ; Cieler, Stephan ; Eckert, Alfred ; Hohm, A. ; Lüke, Stefan ; Rieth, Peter ; Abendroth, Bettina ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen ; Bruder, Ralph ; Konigorski, Ulrich ; Winner, H. (2012):
PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation.
In: at - Automatisierungstechnik, 60 (12), S. 755-765. Oldenbourg Wissenschaftsverlag, [Artikel]

Schreier, Matthias ; Willert, Volker (2012):
Robust Free Space Detection in Occupancy Grid Maps by Methods of Image Analysis and Dynamic B-Spline Contour Tracking.
In: Proceedings of the 15th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, S. 514-521,
15th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Anchorage, Alaska, 16.-19. Sep. 2012, [Konferenzveröffentlichung]